onsdag 2 februari 2011

Puff - Ambitiös

Jag vill också vara ambitiös. Jag vill också vara som alla de andra som sitter på tåget. Datorn i knäet, headsetet i örat. Knappar in siffror i fina Excel-rutor, svarar på mail, pratar med kontoret.
Jag sitter med musik i öronen, Toccata & Fugue, Vanessa Mae. Jag tänker på min story, ska jag kanske ta kål på någon för att få fart på historien eller ska jag bara låta de sakta förtvina i mina tankars djup. Jag börjar tänka på annat, gamla vänner, nya vänner, familj, allt annat. Jag funderar på hur det skulle kännas att ställa sig framför ett tåg. Skulle det kännas? Eller skulle det gå så fort att man bara försvinner och sen, slut. Det är inte så ambitiöst att ta slut på sitt liv, eller det beror kanske på hur man gör.
Jag tittar lite på den ambitiösa människan mittemot, pluggar något. Man ser att hon pluggar eftersom det är miljontals mini-postit's i boken hon bläddrar i. Man kanske skulle plugga till något. Något ambitiöst.

Eller så är det bara ambitiöst nog att gå upp klockan fyra på morgonen. Ambition is in the eye of the beholder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar