onsdag 25 november 2009

328 - Livsstil/Livsfrågor

Många djupa samtal har skett under nattens mörka timmar, vissa har gett ljus i mörkret och vissa har bara gjort natten till ett evigt mörker.

Varför går du upp och drar iväg till jobbet varje morgon?

För att man behöver ju pengar till räkningarna, för att äta. Pengar till om man vill göra något roligt, eller kanske gå ut och äta eller gå på bio. Pengar för att röra sig med, köpa presenter, köpa kläder. Jag jobbar för pengar.

Varför betalar man räkningar, köper saker? Varför jobbar man för att spendera?

För att ha något att göra på fritiden, då man inte jobbar? Är det inte det som är ett 9 till 5 jobb enligt Dolly. Man jobbar för att kunna ha fritiden, någon annanstans, med andra människor än kolleger, människor man faktiskt tycker om.

Alltså helt ärligt, varför lever vi överhuvudtaget i så fall?

Du frågar mig alltså om meningen med livet? Klockan halv två, mitt i natten, en tisdag? Det är en ypperlig fråga. Jag vet inte riktigt vad jag ska svara nu, det är så många som försökt svara på den frågan. Jag tror det är individuellt, min mening med livet är inte din mening med livet om du förstår vad jag menar. Men alltså, i grunden, det är väl meningen......

Somnade du?

Nej. Meningen med livet är väl att göra det bästa av det man har, inte tänka på vad man inte har. Göra lemonad när man får citroner och allt det där klyschältandet? Alltså, meningen med livet är väl att leva?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar