måndag 27 juni 2011

Skrivpuff - försköna

Lina satt framför datorn och knappade febrilt. Det bruna håret hängde i testar framför ögonen på henne. Hon tog en paus för att sticka handen i chipspåsen, krängde i sig några nävar med sourcreamchips och fortsatte knappa på datorn. Frustrerat lutade hon sig tillbaka för att titta på sin text.

Hej, här har ni en tjej i sina bästa år, alltså 32. Jag är 170 lång och väger runt 70 kg, där är en hel del muskler eftersom jag tränar så mycket jag hinner med. Jag gillar att gå ut och träffa folk, men jag gillar även att stanna hemma och titta på film. Är en allätare när det kommer till både musik och film. Jag vill gärna träffa dig som är likasinnad, i samma åldersgrupp. Du får gärna också tycka om att träna så vi har något gemensamt. Hoppas på många svar.

Lina tittade på sin kontaktannons. Hon var 37, typ 165 när hon sträckte på axlarna. Hon har vägt 70 kg en gång i tiden men sedan fortsatte hon upp till 95 där hon numera befinner sig. Hon tycker om att gå ut, iallafall ända bort till Hemmakväll för att hyra några filmer. Tränar? Jo, det gör hon de gånger hon tar trappan istället för hissen, vilket blir när hon känner att hon hinner. Hon har alltså inte direkt ljugit. Hon trycker på "skicka"-knappen och bestämmer sig för att oroa sig över eventuella besvikna dejter vid ett senare tillfälle.

4 kommentarer:

  1. Bara man inte ljuger så. Eller...

    SvaraRadera
  2. Ha, ha...jag dejtade sådana där ett tag. Välbyggd muskulös kille med massor av charm visade sig vara en halvfet snubbe, som knappt sett en skivstång, och pratade om sitt ex under vårt en timme långa möte.

    SvaraRadera
  3. Där kan man snacka om försköna. Bra gestaltning av ordet.

    SvaraRadera
  4. tjusigt! och aktuellt

    tack för din fina kommentar!

    SvaraRadera